حذف ردیابی URL در فایرفاکس – یک روند قابل مشاهده است؟ حذف ردیابی آدرس اینترنتی در فایرفاکس – آیا این یک روند قابل مشاهده است؟

فهرست

اعلان فایرفاکس

اخیراً فایرفاکس اعلام کرد که به کاربران گزینه ای برای شامل ترکینگ اطلاعات از URL های کپی‌شده ارائه می‌دهد، که این اقدام بعد از IOS 17 مسدود کردن ردیابی کاربران از طریق URL ها صورت گرفت. به نظر می‌رسد جریان حذف اطلاعات ردیابی از URL ها در حال سرعت گرفتن است. این موضوع به چه سویی در حال حرکت است و آیا بازاریابان باید نگران باشند؟

اعلان فایرفاکس

فایرفاکس به تازگی اعلام کرد که از نسخه 120.0 مرورگر فایرفاکس، کاربران قادر خواهند بود انتخاب کنند که آیا می‌خواهند کپی‌شده URL ها شامل پارامترهای ردیابی باشد یا خیر.

تصویر نمایی از منوی زمینه‌ای فایرفاکس 120

طبق اعلان فایرفاکس 120:

“فایرفاکس از یک ویژگی جدید “کپی کردن پیوند بدون اطلاعات ردیابی سایت” در منوی زمینه‌ای پشتیبانی می‌کند که اطمینان می‌یابد پیوندهای کپی شده دیگر شامل اطلاعات ردیابی نباشند.”

روند مرورگرها برای حفظ حریم خصوصی

تمام مرورگرها، از جمله کروم گوگل و نسخه‌های مشتق شده از آن، ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند که باعث می‌شود برای وب‌سایت‌ها دشوارتر باشد که از طریق اطلاعات referrer که در URL‌ها جاسازی می‌شود، کاربران را به طور آنلاین پیگیری کنند. این روند حفظ حریم خصوصی سال‌هاست که در حال انجام است اما در سال 2020 زمانی که کروم تغییراتی در ارسال اطلاعات referrer وقتی کاربران لینک‌ها را کلیک می‌کنند برای بازدید سایت‌های دیگر اعمال کرد، قابل مشاهده‌تر شد. فایرفاکس و سافاری نیز همراه با رفتارهای مشابه در ارسال اطلاعات referrer پیروی کردند.

برخی از پارامترهای URL از قبل تحت تاثیر قرار دارند

برای کسانی که در حاشیه موضوعات مرورگرها و حریم خصوصی فعالیت می‌کنند، ممکن است تا غریبه باشد که برخی از پارامترهای ردیابی از آدرس‌های URL حذف شده‌اند. اما وی همچنین توضیح داد که حد بالایی وجود دارد برای حذف اطلاعات از URL ها زیرا این اقدامات ممکن است باعث شکست عملکرد مهم مرورگر وب شود.

آینده ردیابی، حریم خصوصی و چه چیزی از بازاریابان انتظار می‌رود

الوار نکات مهمی را در مورد اینکه مرورگرها چه‌قدر می‌توانند در حذف اطلاعاتی که به قدری بروز شده‌اند ادامه دهند، مطرح کرد که از برندها است که اطلاعات اولیه خود را جمع‌آوری کنند و استراتژی‌های دیگری برای انجام تجزیه و تحلیل بدون تخلف از حریم خصوصی کاربران را انجام دهند. به نظر می‌رسد که حریم خصوصی خواهد ادامه دارد. اما در حال حاضر، پیشنهاد این است که باید ببینیم که مرورگران چقدر دوره رفته‌اند اما انتظاری وجود ندارد که این موضوع به خطری تبدیل شود.

لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *