میلاد سهراب نیا

«سئو» را می‌توان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو تعریف کرد. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

من میلاد سهراب نیا ، مشاور سئو هستم. شاید «مشاوره سئو» واژه چندان شفافی نباشد اما برعکس، مسئولیتش کاملا واضح است. اجازه دهید ساده‌اش کنم؛ سئو سایت از دو بخش اصلی: سئو تکنیکال و سئو محتوا تشکیل می‌شود.

سئو تکنیکال بیشتر روی بهینه سازی کدهای سایت برای موتورهای جستجوگر و ساخت بک لینک‌های معتبر و ماندگار فعالیت می‌کند. ولی هر سایتی برای رقابت با دیگران نیاز به خوراک دارد. خوراک همان محتوا است، چیزی که کاربران یا مشتری‌های کسب و کارتان را جذب می‌کند و به موتورهای جستجو می‌فهماند که شما زنده هستید.

از طرفی برای اینکه علائم حیاتی درستی از سایت‌تان دریافت شود و رتبه خوبی بگیرید باید بتوانید موضوعات پرجستجو و خواستنی کسب و کارتان را پیدا کنید. به این کار که مرحله دوم از وظایف مشاور سئو است، تعیین استراتژی محتوا می‌گوییم. استراتژی محتوا شبیه نقشه است، اما به نظرتان چرا به نقشه نیاز داریم؟

پاسخ ساده است؛ برای رقابت نیاز به محتوایی دارید که با مهمترین بخش‌های کسب و کارتان هماهنگ باشد. پس باید یک برنامه درست (نقشه) برای جلوگیری از تولید محتوای نامرتبط و تکراری داشته باشید. واقعیت این است که سئو محتوا برخلاف تصور افراد دارای یک مرحله نیست، بلکه از مراحل زنجیره وار تشکیل شده و از چهار گام کلی پیروی می‌کند:

  • شناخت و تعیین کلمات کلیدی اصلی در کسب و کار و زیر شاخه‌های آن
  • مشخص کردن اولویت این کلمات کلیدی و برچسب‌های مرتبط با آن برای استفاده در محتواها
  • تولید و خلق محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی گام دوم بهینه و به اصطلاح سئو شده باشند.
  • تعیین جداول زمانی و در آخر هم توزیع محتوا

به گمانم حالا تصویر روشنی از مشاور سئو دارید. تخصص اصلی من مشاور کسب و کار آنلاین است و در سابقه کاری‌ام افتخار همکاری با کسب و کارهای بزرگی همچون کلینیک دندان پزشکی دانا ، هتل بلوگا ,… را دارم. اگر هنوز هم می‌خواهید با بکارگیری بروزترین تکنیک‌های سئو در دنیای کسب و کارتان به رقیبی بزرگ تبدیل شوید، از بخش زیر با من تماس بگیرید.